De etalages van de vestigingen van Randstad Uitzendbureau
Het uitzendwerk was nog betrekkelijk nieuw in de 70tiger jaren en Randstad Uitzendbureau slaagde erin om met zijn eigen aanpak mensen te binden.
Het fenomeen 'tijdelijk werk' deed z'n intrede en de emancipatie van de vrouw gaf daar mede invulling aan.
Belangrijk daarbij was de presentatie, die resulteerde in vertrouwen en herkenbaarheid. Design was en is nog steeds een belangrijke factor om dat doel te bereiken.
De fotografie van de etalage opzet van Total Design voor Randstad Uitzendbureau werd door mij bedacht en uitgevoerd.
"Deze etalages werden per kwartaal gewisseld en naar aanleiding van de geformuleerde thema's bedacht ik de fotobeelden, zocht de mensen op straat of bij de agency van Corinne Rothschaefer. Zocht kocht of huurde de props. Het was vaak tot de deadline toe spannend, want het was bepaald geen risico vermijdend werk. Het resultaat was vaak tot op het laatste moment voor Total Design een totale verrassing".
Hier volgt nog de briefing van Randstad uit 16-11-1978 met de doelstelling:
- uitnodigend: verminderen van drempelvrees bij de sollicitant.
- doorzicht: de passant moet door de etalage kunnen zien wat er zich binnen afspeelt.
- wervend: een duidelijke uitnodiging bevatten om je te laten informeren over een tijdelijke baan via Randstad.
- zakelijk: uit de sfeer van de etalages moet spreken "Randstad maakt deskundig werk van je tijdelijke baan."
- kleur: gemiddeld worden de etalages om de drie maanden gewisseld. Het etalagemateriaal mag gedurende die periode niet te veel verkleuren of krom trekken.
- wisselen: eenvoudig.
- kosten: goedkoop te produceren.
- vervoer: stapelbaar.
- vestiging: ook vanuit de vestiging moet de etalage er leuk uitzien.
Met dank aan Randstad Uitzendbureau